PROIZVODI

O Hidroizolaciji...

1. Šta je bitumen?

Bitumen predstavlja derivat nafte. U pitanju je crna, lepljiva tečnost, slična katranu. Da bi bio u tečnom stanju, mora se podgrejati na visokim temperaturama. Predstavlja izuzetno efikasnu hidroizolaciju protiv vode i valge iz tla i kao takav svojim svojstvima ne šteti okolini.

2. Zašto se još uvek koristi hidroizolacija na bitumenskim osnovama?

  • dugogodišnja pozitivna iskustva sa bitumenom kao građevinskim materijalom, koji su još pre nekoliko hiljada godina upotrebljavalji Sumerci i Vavilonci
  • pravilnim izborom i ugradnjom proizvoda od bitumena, može se očekivati izuzetno dug vek trajanja objekta
  • pouzdanost nepropuštanja vode i vlage čak i nakon nekoliko decenija
  • trajnost bitumena,  čak i pod ekstremnim uslovima (visoke temperature, ciklične promene, pritisci ….)
  • jednostavna i brza ugradnja sa niskom upotrebom energije,
  • ekološki prihvatljiv – nije štetan za okolinu,
  • nije kancerogen i ne zagađuje vode

 

3. Koja je osnovna podela bitumenskih traka?

Bitumenske trake se dele prema:

  • Vrsti uloška
  • Količini veziva
  • Debljini trake
  • Kvalitetu veziva (plastomerni,elastomerni  bitumen )
  • Nameni  ( sekundarna hidroizolacija, hidroizolacija temelja,hidroizolacija ravnih krovova, parna brana, hidroizolacija mostova)
  • Načinu primene ( trake za lepljenje sa vrućim bitumenom,trake za varenje, samolepljive trake)

4. Koji vrste nosača (uložaka) postoje kod bitumenskih traka?

Postoje bitumenske trake koje u svojoj strukturi imaju sledeće vrste uložaka: karton, stakleni voal (V), tkanina (T) , poliesterski filc (P), aluminijumska folija (AL). U zavisnosti od namene bira se i traka sa određenom vrstom uloška. Npr: kod parne brane koriste se uvek trake sa aluminijumskom folijom.

5. Da li je stakleni voal kvalitetniji uložak od poliesterskog filca?

Ne, stakleni voal nije kvalitetniji uložak u odnosu na poliesterski filc. Poliesterski filc se u odnosu i na stakleni voal i na taknaninu, ne cepa, ne kida i ima mnogo duži vek trajanja.

6. Da li oznaka V – 4 označava traku debljine 4mm?

Ne. Pre svega oznaka V označava da je u pitanju traka sa staklenim voalom. Broj 4 ukazuje na količinu veziva koju ta traka ima ali nikako debljinu trake.

7. Na koji način se pravilno transportuju trake?

Bitumenske trake uvek treba transportovati u vertikalnom položaju, nikako horizontalno. Ukoliko se transportuju u horizontalnom položaju mogu se slepiti i na taj način nisu adekvatne za dalju ugradnju.

8. Koja je osnovna razlika između Kondora i Kondorina?

Kondor je:

  • Plastomer bitumenska traka (sa APP dodacima)
  • Ima veću količinu bitumena modifikovanog APP-om
  • Veća debljina trake u odnosu na Kondorin
  • Temperaturna postojanost od -5˚C do 120˚C
  • Uložak stakleni voal, poliesterski filc i staklena tkanina
  • Primena: upotrebljava se prvenstveno u nadzemnim  hidroizolacionim sistemima gde su povećani zahtevi postojanosti na visokim i niskim temperaturama. Koristi se  i u podzemnim hidroizolacionim sistemima protiv vlage i vode pod pritiskom.

Dok je Kondorin:

  • Plastomer bitumenska traka
  • Uložak stakleni voal ili poliesterski filc
  • Temperaturna postojanost od 0˚C do 100˚C
  • Primena:  za manje zahtevne, jedno ili višeslojne, hidroizolacije vertikalnih i horizontalnih podzemnih delova objekta protiv vlage i vode koja nije pod pritiskom.